conducatori-auto-profesionisti-la-volan

Principalele motive ale accidentelor rutiere sunt viteza excesivă şi oboseala. Camioanele şi autocarele sunt cel mai des întâlnite într-un accident rutier. În tările Europene, majorele decese se datorează tot accidentelor rutiere într-un timp real. Siguranţa şoferilor în Europa, la ora actuală, a scazut cu 2,4%  datorită (implicării) lipsei de atenţie a şoferilor de la volan. Oboseala este principaul factor care reprezintă un procent de peste 25% din accidentele rutiere. Vitetza excesivă îşi are locul la un procent de aproximativ 10%, cauză a accidentelor rutiere.

Conducătorii auto profesionişti care parcurg în fiecare zi trasee pe drumurile naţional-Europene, sunt obligaţi să dea importanţă legislaţiei europene care prevede un regulament în timpul de conducere la volan. Un conducător auto profesionist nu poate conduce mai mult de 9 ore pe zi, 56 de ore săptămânal. După parcurgerea unui timp de 4 ore şi 30 de minute la volan, conducătorul este obligat să ia o pauză de aproximativ 60 de minute.

Mărfurile periculoase expuse transporturilor.

Uniunea Europeană a interzis transportul mărfurilor periculoase pe cale rutieră care reprezintă un risc de explozie. Alte mărfuri periculoase care nu prezintă nici un risc, trebuiesc prevăzute cu un “avertisment”, respectiv cu etichetarea şi nu în ultimul rând cu ambalarea acestora în condiţii de siguranţă.

Încărcăturile care depăşesc limita maximă admisă de UE.

Siguranţa rutieră este într-un permanent pericol datorită camioanelor/tirurilor de mare tonaj care sunt supraîncărcate ş anume, peste limita maximă admisă de Uniunea Europeană. Fluiditatea traficului este afectată într-un procent de 30%, iar carosabilul se degradează exhaustiv datorită depăşirii masei admise, ceea ce devine mult mai costisitor pentru întreţinerea drumurilor Europene.